Odpowiedzi

2009-09-24T18:18:29+02:00
Procent jaki masz obliczyć przez 100 razy liczbę z której obliczasz procent




y/100 * x


y procent
x liczba
4 4 4
2009-09-24T18:18:53+02:00
X/100 * y = z
x - ilość procent
y - liczba z której chcemy wyliczyć procenty
z - wynik
np. oblicz 6% z 200 6/100*200 = 12
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T18:20:32+02:00
Jest kilka sposobów:

np: 2% z liczby 100 to 100 x 0,02 = 2

Ogólnie rzecz biorąc, 1 % to 1/100 jakiejś liczby.

Jesli masz podaną cenę przed obniżką, załóżmy 350 zł i cene po obniżce 300 zł to obliczasz to w ten sposób:

300/350 x 100% = 86 %

Czyli cena 300 zł to 86 % ceny pierwotnej.
Z tego możesz łatwo policzyć jaka była obniżka.

100%-86%=14%→ tak procentowo wyglądała obniżka


6 3 6