Odpowiedzi

2010-01-11T17:59:25+01:00
X-wiek ojca
y- wiek syna

x=3y
x-12=9(y-12)
3y-12=9y-108
x=3y
3y-9y=-108+12
x=3y
-6y=-96/:(-6)
x=3y
y=16
x=3*16
y=16
x=48
Odp:Ojciec ma 48lat, a syn 16lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T18:09:36+01:00
X = wiek ojca teraz
x - 12 = wiek ojca 12 lat temu

y = wiek syna teraz
y-12 = wiek syna 12 lat temu

teraz ojciec jest 3 razy starszy od syna:
x = 3y

12 lat temu ojciec był 9 razy starszy od syna:
x-12 = 9(y-12)

Mamy układ równań:
x=3y
x-12 = 9(y-12)

x = 3y
3y - 12 = 9y - 108

x = 3y
9y-3y = 108-12

x = 3y
6y=96

y=69:6 = 16
x = 3*y = 3*16 = 48

syn ma 16 lat, a ojciec 48 lat
1 5 1