Odpowiedzi

2010-01-11T18:12:45+01:00
Legendarnym przodkiem rzymian był jeden z obrońców Troi-eneasz który po długiej podróży osiadł w Italii. Według opowieści rzym
założyli wnukowie króla lucjana -bliźniacy REMUS i ROMULUS .gdy byli niemowlętami ich dziadek utracił korone a nowy władca postanowił pozbyć sie rywali .Dzieci wrzucono w koszyku do Tybru jednak cudem udało im sie uniknąć śmierci . na brzegu rzeki chłopców odnalazła wilczyca która karmiła ich opiekowała sie nimi dopóki nie zostali przygarnięci przez jednego z pasterzy.Gdy dorosli podczas wytyczania granic miasta rzym doszło do sporu Romulus zabiła remusa.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T18:14:20+01:00
Rea Sylwia zaszła urodziła dwóch synów Romulusa i Remusa .
Niedługo potem została ona skazana na śmierć , a dzieci na zatopienie w rzece , jednak koszyk z bliźniętami w środku rozbił się na mieliźnie . Codziennie do niemowląt przychodziła wilczyca , która karmiła dzieci własnym mlekiem . Kiedy bracia dorośli chcieli założyć miasto jednak kłócili się kto nada mu nazwę .Zgodnie z legendą Romulus założył Rzym w roku 753 p.n.e., od którego Rzymianie liczyli lata. Zaorał on pewną przestrzeń ziemi, na której miał stanąć Rzym. Remus z pogardą powiedział do Romulusa „Silne miasto budujesz” i został zabity przez brata