Odpowiedzi

2009-09-24T18:24:33+02:00
To zadanie można zrobić na zasadzie proporcji:

272zł→85%
x → 100%

x = 272zł x 100/85 = 320 zł

Odpowiedź: Cena żyrandola przed obniżką wynosiła 320 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T18:26:19+02:00
X-15% *x=272zl
85%x=272
85/100x=272
17/20x=272 / 17/20
x= 272* 20/17=320
x=320
odp poczatkowa cena zyrandola wynosila 320zl
p.s to napewno jest dobrze bo robilam to z nauczycielka:P
  • Użytkownik Zadane
2009-09-24T18:33:54+02:00
100%-15%=85%
85%-272
100%-x
----------
85x=27200
x=320