Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T18:08:12+01:00
A)liczba atomowa decyduje o ilosci protonów w jądrze
b)numer grupy informuje o ilosci elektronów walencyjnych
c)a numer okresu informuje o ilości powłok elektronów

jeśli pomogłem wstaw (najlepsza)dzieki
200 4 200
2010-01-11T18:28:32+01:00
A.
liczba atomowa czyli porządkowa informuje o ilości protonów znajdujących się w atomie

b.
Numer grupy informuje o maksymalnej wartościowości pierwiastków - wskazuje na liczbę elektronów walencyjnych odpowiedzialnych za tworzenie wiązań chemicznych.

c.
Numer okresu informuje o liczbie powłok elektronowych atomu pierwiastka

:-) pozdrawiam
66 4 66