1. Przyjrzyj się rysunkowi (załącznik). Smycz psa ma długość 6 m. Kot położył się w odległości 8 m od psa. Czy kot może się czuć bezpieczny ?
2. Oblicz x,y i z (załącznik)
3. Jaką wysokość ma trójkąt równoramienny o podstawie 12 cm i ramieniu 10 cm ?
a) jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku długości 10 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T18:15:42+01:00
3
a) h²+6²=10²
h²=100-36=64
h=8 cm

ODp: 8 cm


b)
wysokośc trójkąta równobocznego liczymy ze wzoru
h=(a√3)/2
a=10cm

h=(10√3)/2= 5√3 cm

odp: wysokośc wynosi 5√3 c


1
Odp: kot może czuć się bezpiecznie ;]
Wysokośc zawieszenia smyczy wynosi 3 cm, a długośc smyczy wynosi 6 cm.

3^2 + x^2 = 6^2

x^2 = 36 - 9

x^2 = 27

x = ~5,2 m

x + 2 m = 7,2 m - tyle pies może przejsc od miejsca w ktorym lezy w kierunku kota

2 jak bys mogła wysłac załcznik bo ja tych trójkątów nie moge otworzyc
36 4 36
2010-01-11T19:57:40+01:00
h²+6²=10²
h²=100-36=64
h=8 cm
Odp: 8 cm
b)
h=(a√3)/2
a=10cm
h=(10√3)/2= 5√3 cm
odp: wysokośc wynosi 5√3 c


15 2 15