Alek ma 5 lat, jego brat Bartek jest 2 razy starszy, Wujek Adam jest 5 razy starszy od Bartka i młodszy od Michała który jest starszy od Adama o 5 lat, natomiast Dziadek Piotr jest 9 razy starszy od Alka, a brat Dziadka jest młodszy od niego o 3 lata. Ile lat lat ma brat dziadka?

3

Odpowiedzi

2009-09-24T18:34:08+02:00
Alek - 5 lat
Bartek - 10 lat
Wujek Adam - 50 lat
Michał - 55 lat
Dziadek Piotr - 45 lat
Brat dziadka - 42 lat
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T18:35:40+02:00
Wiek Alka 5lat
wiek Bartka 2*5=10lat
wujek Adam 10*5=50lat
wiek Michała 50+5=55lat
Dziadek Piotr 9*5= 45lat
45-3= 42 lata wiek brata dziadka
2009-09-24T19:38:45+02:00
5 x 2 = 10 - wiek Bartka
10 x 5 = 50 - wiek wujka Adama
50 + 5 = 55 - wiek wujka Michała
5 x 9 = 45 - wiek dziadka Piotrka
45 - 3 = 42 - wiek brata dziadka.

Odp. Brat dziadka Piotrka ma 42 lata.