1)Działka ma kształt prostokąta o wymiarach 28m i 16m.Narysuj tę działkę w skali 1:400
2)Pokój rodziców ma wymiary 4m i 3m.Narysuj plan tego pokoju w skali 1:100
3)Na mapie w skali 1:300000 odlgłosc między dwoma miastami wynosi 76cm.Oblicz rzeczywistą odległośc między tymi miastami.Wynik podaj w kilometrach.
4)Z Katowic do Łodzi jest 200km.Na mapie jest to odcinek równy 5cm.W jakiej skali jest ta mapa?
5)Na mapie zaznaczono odcinek równy 6cm.W rzeczywistości jest to 180 km.W jakiej skali jest ta mapa?

Proszę o podanie dokładnych obliczeń i wyjaśnienia zagadnień związanych ze skalą.Zgóry dziękuje,i proszę o szybkie rozwiązania,potrzebuję tego najpóźniej do 21 dziś wieczorem.Daję naj pierwszej osobie,która zrobi to dobrze.

2

Odpowiedzi

2010-01-11T18:27:52+01:00
1)Działka ma kształt prostokąta o wymiarach 28m i 16m.Narysuj tę działkę w skali 1:400.
28cm*400=11200cm w rzeczywistości
16*400=6400cm w rzeczywistości
2)Pokój rodziców ma wymiary 4m i 3m.Narysuj plan tego pokoju w skali 1:100.
4m*100=400m
3m*100=300m
odp.Wymiary do narysowania planu wynoszą 400m, 300m.
3)Na mapie w skali 1:300000 odlgłosc między dwoma miastami wynosi 76cm.Oblicz rzeczywistą odległośc między tymi miastami.Wynik podaj w kilometrach.
76cm * 300000 =22800000cm=228km
odp.Rzeczywista odległość miedzy dwoma miastami wynosi 228km.
4)Z Katowic do Łodzi jest 200km.Na mapie jest to odcinek równy 5cm.W jakiej skali jest ta mapa?
200km=200 000m= 2 000 0000cm
2 000 0000cm:5=4000000
1:4000000
odp Mapa jest w skali 1:4000000.
5)Na mapie zaznaczono odcinek równy 6cm.W rzeczywistości jest to 180 km.W jakiej skali jest ta mapa?
180km=1800 0000cm
1800 0000cm:6=300 0000
1:300 0000
Mapa jest w skali 1:300 0000
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T18:29:19+01:00
1.
28m=2800cm
16m=1600cm
2800:400=7cm
160:400=4cm
trzeba narysować prostokąt 4cm na 7 cm
2.
4m=400cm
3m=300cm
400cm:100=4cm
300:100=3cm
trzeba narysować prostokąt o wymiarach 4cm na 3 cm
3.
76cm x 300000cm=22800000cm=228000m=228km
4.
200km=200000m=20000000cm
20000000cm:5cm= 4000000cm
skala 1:4000000
5.
180km=180000m=18000000cm
18000000cm:6cm=3000000cm
skala 1:3000000
3 5 3