Odpowiedzi

2010-01-11T18:27:56+01:00
Kantyk śpiewany w czasie nieszporów. Nazwa pochodzi od pierwszych jego łacińskich słów: „Magnificat anima mea Dominum” („Wielbi dusza moja Pana”). Jest to radosna pieśń dziękczynna, oparta na tekstach ze Starego Testamentu, którą wg Ewangelii św. Łukasza (1, 46-55) wypowiedziała (lub zaśpiewała) Maryja podczas spotkania ze świętą Elżbietą, krótko po Zwiastowaniu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T18:30:20+01:00
Magnifikat , mówi o uwielbieniu przez dusze Pana , za jego czyny na Ziemi i poświęcenie, ale także za wszelakie dobro, które uczynił w stosunku do nas, co mówi w takich wersach jak: "Na cały świat pokazał moc swych ramion świętych,
rozproszył dumne myśli głów pychą nadętych."