Odpowiedzi

2009-09-24T18:49:33+02:00
(4²)⁴=4⁸
(5²)²=5⁴
Najpierw szukasz jaka liczba podniesiona do potęgi daje tę podstawę a potem wszystko jeszcze podnosisz do tej potęgi do której masz!! Następnie mnożysz wykładniki potęg w nawiasie i poza nawiasem!
Proste
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-24T18:49:50+02:00

16⁴=(4×4)⁴=(4²)⁴=4⁸ lub 16⁴=(2×2×2×2)⁴=(2⁴)⁴=2¹⁶
(oba przykłady są prawidłowe)

25²=(5×5)²=(5²)²=5⁴
2009-09-24T19:10:25+02:00
16 do potęgi 4=(4²)⁴=4⁸

25 do potęgi 2=(5²)²=5⁴