W klasie Ib jest 34 uczniów wsród których 24 umie jeździc na rowerze 16 umie pływac 10 umie jezdzic na nartach w tej liczbie 12 umie pływac i jezdzic na rowerze 5 umie jezdzic na rowerze i na nartach 3 umie plywac i jezdzic na nartach 2osoby w 1b uprawiają wszystkie wymienione dyscypliny sportowe. a)ile osób w klasie Ib nie uprawia zadnej dyscypliny sportowej?? b)ile osób umie tylko jezdzic na rowerze?? c)ile osób umie tylko pływac i jezdzic na nartach???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T18:54:10+02:00
U=34
A=24
b=16
c=10
a i b=12
ai c=5
b i c =3
ai b i c=2
a)2
b)9
c)1
proponuje przestrzen narysowac i trzy kola i zaczynac liczyc od konca czyli ze a i b i c=2
6 2 6
  • Użytkownik Zadane
2009-09-24T18:54:23+02:00
Narysuj sobie trzy przecinające sie ze sobą zbiory.
Coś takiego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Diagram_Venna
Tylko dołóż jeszcze trzeci zbiór.
Kazdy zbiór oznacza inną dyscyplinę: jazde na rowerze, pływanie jeździectwo. W środku gdzie przecinają sie trzy zbiory narysuj sobie dwie kropeczki bo tylko dwie osoby uprawiają wszystkie 3 dyscypliny. Później 12 kropeczek w miejscu gdzie tylko zbiór pływania i jazdy na rowerze mają częśc wspólną. itd
Rysujesz dwie kropki w środku tak jak poprzednio.
Później wiesz że 12 osób uprawia pływanie i jazde na rowerze ale 2 z tych osób upraiają 3 dyscypliny wiec rysujesz w części wspólnej odpowiednich zbiorów nie jak poprzednio 12 tylko 10 kropeczek.
Wiesz że 5 osób uprawia jazde na rowerze i pływanie ale 2 z tych osób uprawia 3 dyscypliny więc w czesci wspólnej rysujesz nie jak poprzednio 5 tyko 3 kropeczki.
Wiesz że 24 osoby jeździ na rowerze.
24-2-3-10=9
9 osob jezdzi tylko na rowerze.
23 4 23
2009-09-24T18:56:31+02:00