Odpowiedzi

2010-01-11T19:03:39+01:00
Z rokiem 1018, na który przypadały największe sukcesy polityki zagranicznej Bolesława Chrobrego, urywa się najlepsze źródło do jego panowania, kronika Thietmera. Stąd brak nam pełniejszej informacji do ostatnich lat Bolesławowych rządów.
13 2 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:05:19+01:00
Sukcesy Mieszka
- przyjęcie chrztu w r.966.
- zdobyci obszarów Wielkopolski, Kujaw oraz Mazowsza
porażki
klęska w bitwie z Grodami Czerwieńskimi



sukcesy bolesława
- wyjednanie dla Polski statusu odrębnej prowincji kościelnej.
-Zabiegał o polską prowincję
-wykupił zwłoki wojciecha sprawiło to , iż Polska zyskała własnego męczennika, uznanego później za świętego.
- zorganizował zjazd gnieźnieński
-
porażki
starania Bolesława o koronę królewską
25 3 25