Odpowiedzi

2010-01-11T18:44:21+01:00
3) mięśnie antagonistyczne np. mięsień dwugłowy ramienia i mięsień trójgłowy ramienia.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:06:49+01:00
Podaj przykłady mięśni antagonistycznych(zginacze, prostowniki, odwodziciele i przywodziciele).
Zginacze:
- m. brzucha
- m. długi głowy
- m. długi szyi
- m. zginacz nadgarstka promieniowy
- m. zginacz nadgarstka łokciowy
- m. zginacz palców powierzchowny, głęboki
- m. zginacz kciuka długi
- m. zginacz krótki palca małego
Prostowniki:
- m. prostownik grzbietu
- m. mostkowo-obojczykowo-sutkowy
- m. nadgarstka promieniowy długi i krótki
- m. prostownik palców
- m. prostownik kciuka długi
Odwodziciele:
- m. odwodziciel kciuka długi
- m. -//- krótki kciuka
- m. odwodziciel palca małego
- m. odwodziciel palucha
- m. naprężacz powięzi szerokiej
Przywodziciele:
- m. przywodziciel kciuka
- m. międzykostne dłoniowe
- m. przeciwstawiasz kciuka
- m. przywodziciel palucha
- m. przywodziciel długi, krótki, wielki (m.uda)

Więcej już mi się nie chciało szukać źródło Anatomia i Fizjologia Człowieka K. Kucharczyk, M. Nowak
13 4 13