A) Za dwa podręczniki zapłacono a zł. Ile kosztuje każdy podręcznik, jeżeli jeden jest o 20% droższy od drugiego.
b)Oblicz odsetki od kapitału k złotych wpłaconego do banku na okres 9 miesięcy na 12 % w stosunku rocznym
c)Zmieszano a kg stopu o zawartości 60% miedzi i b kg stopu o zawartości 50% miedzi. Ile procent miedzi zawiera stop ?

Jeszcze jedno zadanie:
Drużyna koszykówki grała 3 mecze w tygodniu przez x tygodni. Zapisz , ile meczów przegrała jeśli 85% wygrała. Wykonaj obliczenia dla x=20

PLIS NIE PISZCIE NIC BEZSENSOWNEGO ZEBY ZDOBYĆ PKT BO ZGŁOSZĘ TO !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T19:16:03+02:00
1.x + (x+1/5x) = a
x + 1 1/5x = a
2,2x = a //:2,2
x = a/2,2 lub a/2 1/5
1,2 x = a - a/2,2

2. (12% : 4) * 3 = 3% * 3 = 9%
k * 9/100 = k9/100 zł

3.
[(a*60/100 + b*50/100) : (a+b)]*100

4.3x*15/100 = mecze przegrane
x=20
3*20 * 15/100 = 60*15/100 = 900/100 = 9

Proszę bardzo :)
2009-09-24T19:29:44+02:00
A) Za dwa podręczniki zapłacono a zł. Ile kosztuje każdy podręcznik, jeżeli jeden jest o 20% droższy od drugiego.

x jeden
x+20%x drugi
x+x+20%x=a
220%x=a
x=(10a)/22 cena tańszego
(10a)/22 +2/10 * (10a)/22 cena droższego

b)Oblicz odsetki od kapitału k złotych wpłaconego do banku na okres 9 miesięcy na 12 % w stosunku rocznym

9% * k=9k/100

c)Zmieszano a kg stopu o zawartości 60% miedzi i b kg stopu o zawartości 50% miedzi. Ile procent miedzi zawiera stop ?

[(6a/10)+(5b/10)]/(a+b) * 100%

Jeszcze jedno zadanie:
Drużyna koszykówki grała 3 mecze w tygodniu przez x tygodni. Zapisz , ile meczów przegrała jeśli 85% wygrała. Wykonaj obliczenia dla x=20
3*20= 60 meczy

15% przegrała
15% * 60=9 meczy przegranych