Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T18:50:56+01:00
Aceton- stosuje się go przy produkcji leków, barwników, farb, lakierów i środków czyszczących

Kwas octowy- do produkcji sztucznego jedwabiu, leków (aspiryna), niepalnej taśmy filmowej

Kwas mrówkowy- ze względu na swoje właściwości grzybobójcze często wykorzystywany jako składnik preparatów grzybobójczych i zakwaszających

Chloroform- przy syntezie białek, analizach środowiskowych, analizach pestycydów, chromatografii, substancja niegdyś używana do narkozy

Toluen- do produkcji materiałów wybuchowych (TNT/Trotyl), barwników, detergentów i perfum oraz jako składnik wysokooktanowych paliw lotniczych
18 3 18
2010-01-11T20:52:08+01:00
1. alkohole- w przemyśle chemicznym
2. octan etylu- środki zapachowe i smakowe
3. związki siarki- inhibitor korozji
4. ditlenek węgla- rozpuszczalnik do farb i lakierów, zmywacze
5. benzyna - czyści plamy z tłuszczu
23 4 23