Odpowiedzi

2010-01-11T18:55:06+01:00
2a = 24 /2
a= 12
a√3 =12√3
obwod = 24+ 12+ 12√3= 36+ 12√3
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:07:52+01:00
Narysuj sobie trójkąt prostokątny oznacz go ABC. Przyjmijmy, że kąt ABC=30 stopni a kąt ACB= 60 stopni. teraz skorzystaj z zależności dotyczących tych kątów: przyjmijmy, że bok AC to: a bok AB: a √3 natomiast przeciwprostokątna: 2a

dane:
BC=24
AC=24/2
AC=12
AB=12√3
AB=20,4
Obw= 24+12+20,4=56,4 cm
1 5 1