Odpowiedzi

  • 112
  • Rozwiązujący
2010-01-11T19:06:24+01:00
Tkanka twórcza wierzchołkowa - wzrost rośliny na długośc
Tkanka twórcza boczna - wzrost rośliny na grubośc
Miękisz palisadowy - proces fotosyntezy
Miękisz gąbczasty - proces fotosyntezy
Miękisz zapasowy - gromadzenie zapasów substancji organicznych
Miękisz powietrzyny - unoszenie się roślin w wodzie, gromadzenie i transport gazów
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • dara
  • Rozwiązujący
2010-01-11T20:52:20+01:00
Tkanka okrywająca-Ochrona przed urazami mechanicznymi oraz odzialywaniem środowiska zewnętrznego. Zabezpiecza przed nadmiernym parowaniem.
Tkanka Miękiszowa:
Miękisz asymilacyjny-Proces fotosyntezy
Spichrzowy-Pełni funkcje magazynująca , gromadzi materialy zapasowe i wodę.
Wzmacniający-chroni przed złamaniem, zgnieceniem.
Przewodzące- łyko i drewno Funkcją łyka jest przewodzenie substancji odżywczych drewna zaś wody i soli mineralnych.

3 3 3