Oto zadania:

1)Krawędz podstawy ostrosłupa prawidłowego ma długość 6 cm, a ściana boczna jest nachylona do podstawy pod kątem 30 stopni. Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość tego ostrosłupa jeśli jego podstawą jest trójkąt równoboczny.

2) Wysokość stozka o wysokości 2cm jest równa 8 pi cm kwadratowych, wyznacz kąt miedzy tworzącą stożka a jego podstawą.


3) Ściany boczne graniastosłupa prawidłowego szesciokątnego są kwadratami o polu powierzchni równym 3. Oblicz objestość i pole powierzchni całkowitej tego graniastosłupa. Oblicz długość jego przekątnych.



DAM NAJ

2

Odpowiedzi

2010-01-11T22:03:07+01:00
Udało mi sie rozwiązać pierwsze ;)) odp w załączniku ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T22:21:37+01:00
W załączniku rozwiązanie, obliczenia i rysunki do zadań 1 i 3.
W treści drugiego jest błąd ("wysokość stożka o wysokości 2 cm wynosi... cm kwadratowych"?).
popraw proszę treść, a rozwiążę i 2 ;)
w zamian za naj;)

link do zad. 1 i 3
http://img3.imageshack.us/img3/1569/011100000.jpg


i 2 też w załączniku
i link do 2
http://img36.imageshack.us/img36/3173/011100002.jpg
;)