Pomóżcie mi z tym zadaniem ja tego kompletnie nie kumam!!! :(

Pamiętając że ziemia w ruchu obrotowym( wirowym) obraca się w ciągu 24 godzin o 360 stopni, oblicz:
a) O jaki kąt obróci się ziemia w ciągu 2 godzin i 16 minut??
b) Ile czasu trwa obrót ziemi o 21 stopni??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:06:15+01:00
Wiedząc, że :
1h = 15*
4 min. = 1* * - tak oznaczam stopnie
1 min. = 15' (minut)
a) 2h i 16 min. = 15* x 2 = 30* 16 min. x 1* = 16* 16* + 30* = 46*
b)21* 21* - 15* = 6* = 1h 6* x 4 min. = 24 min.
Odp: 1h i 24 min.
1 3 1
2010-01-11T19:08:28+01:00
A) nie wiem
b) chyba 21 razy 4 =84 min=1godz.24
tak mi się przynajmniej wydaje :)
1 1 1
2010-01-11T19:09:27+01:00
W ciagu 2 godzin i 16 minut ziemia obraca sie o 46 stopni
1 3 1