1. Ile obręczy o promieniu 4cm możesz wykonać z drutu o dłogości 1 m .?

2. O ile centymetrów należy zmniejszyć średnicę koła o promieniu 8cm , aby obwód koła zmniejszył sie czterokrotnie. ?

3. O ile centymetrów zwiększy sie obwód koła o średnicy 2cm , gdy promień zwiększymy 6razy.

Prosze o dokładne rozwiązania zadań ;**

3

Odpowiedzi

2010-01-11T19:07:37+01:00
2010-01-11T19:08:24+01:00
Zadanie 1: 3 ponieważ przy zrobieniu jednej takiej obreczy bedzie zużyte ponad 25 cm.
zadanie 2: 4-krotnie trzeba zmniejszyć.

zadanie 3: zwiększy sie 6-krotnie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:09:34+01:00
Zad.1
l=2πr
l=25,1cm
100/25,1=3,98
Odp. Można wykonać trzy takie obręcze
zad. 2 L
l=16π
l/4= 4π zatem średnica ma długość 4
A więc należy zmniejszyć o 4cm średnicę.
zad. 3
l= 2π
gdy zwiększymy 6 razy:
l= 12π
Obwód zwiększy się o 10π cm