Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:11:17+01:00
W trójkącie równoramiennym kąt między ramionami jest o 15 stopni większy od kąta przy podstawie. Oblicz miary kątów tego trójkąta.
x-miara jednego kąta przy podstawie
x+15-kąt miedzy ramionami
x-moara drugiego kąta przy podstawie
x+x+x+15=180
3x+15=180
3x=180-15
3x=165|:3
x=55 stopni- miara kąta przy podstawie
55 stopni + 15 stopni = 70 stopni- miara kąta miedzy ramionami.
odp.Miara kąta przy podstawie wynosi 55 stopnio, a miedzy ramionami 70 stopni.
32 4 32
2010-01-11T19:14:48+01:00
Kąty przy podstawie w trójkącie równoramiennym są równe. Jeżeli oznaczymy je przez x, to kąt przy wierzchołku będzie x+15.Suma miar kątów w trójkącie to 180, więc
x+x+x+15=180
3x+15=180
3x=165 /:3
x=55 - kąt przy podstawie.
180-(55*2)=180-110=70
lub
55+15=70

w załączniku masz rysunek. ; d
27 4 27