Odpowiedzi

2010-01-11T19:12:21+01:00
Pole lustra - 2,2 x 2,2 = 4,84m2
pole dzwi - 1 x 2 = 2m2
4,84>2
Odp.nie można
39 1 39
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:13:14+01:00

zadanie na twierdzenie pitagorasa.
Drzwi to prostokąt. Liczymy więc przekątną! Jeżeli będzie większa od wymiary lustra to wiadomo że pochylając je można przejść przez drzwi.
Dane:
a=1m
b=2m
Szukamy
C
Twierdzenie pitagorasa:
a²+b²=c²
czyli
c= √a²+b²
Podstawiamy:
c=√1²+2²=√5= 2,36 m
DA SIĘ:)
17 4 17
2010-01-11T19:14:55+01:00
Można bo przekątna drzwi ma długość √5=2,236
9 2 9