Odpowiedzi

2010-01-11T19:17:00+01:00
Mam tą książkę ale starszą wersję i tam nie ma takiego zadania:(
łatwiej by było gdybyś po prostu napisała zadanie:)
więcej osób by odpowiedziało:))


Pzdr:)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T19:32:10+01:00
C) x+2/5-2y=5 / *5
x-y+2/6=3 /*6

x+2/5*5-2y*5=5*5
x*6-y+2/6*6=3*6

x+2-2y*5=5*5
x*6-(y+2)*1=3*6

x+2-10y=25
6x-y-2=18

x-10y=23
6x-y=20 /*(-10)

x-10y=23
-60x+10y=-200
(przekreśl -10y i 10y)
x-60x=23-200
-59x=-177 /:(-59)
x=3

3-10y=23
-10y=23-3
-10y=20 /:(-10)
y=-2
_______________________________________
d) x+y/2-x/3=4 /*6
x-y/2+y/3=-3 /*6

x+y/2*6-x/3*6=4*6
x-y/2*6+y/3+y/3*6=-3*6

(x+y)*3-x*2=24
(x-y)*3+y*2=-18

3x+3y-2x=24
3x-3y+2y=-18

x+3y=24
3x-y=-18 /*3

x+3y=24
9x-3y=-54
(przekreśl 3y i -3y)
x+9x=24-54
10x=-30 /:10
x=-3
-3+3y=24
3y=24+3
3y=27 /:3
y=9