Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T09:03:56+01:00
Rzeki to jeden z najważniejszych czynników kształtujących powierzchnię Ziemi. Świadczą o tym różnorodne formy powstałe w wyniku ich działalności, spotykane na wszystkich kontynentach i we wszystkich sterfach klimatycznych. Płynąc, rzeka nie tylko niszczy (eroduje), ale również transportuje i osadza ( czyli akumuluje) materiał skalny.
W Polsce największe rzeki to Wisła i Odra.
-asymetryczne dorzecza(przewaga dopływów prawych wschodnich)
Wisła-źródła na zboczach Baraniej Góry, główny potok;Czarna Wisełka.Bieg Wisły dzieli się na trzy odcinki:
-górny-środkowy-dolny.Najdłuższy dopływ karpacki-San.
Srodkowy bieg Wisły-
-dolina o stromych zboczach
-płaskie dno
-nieuregulowane koryto
Pod Gniewem Wisła wkracza w obszar delty rozgałęzia się na dwa ramiona ; Nogat i Leniwkę.
ODRA - wypływa z Gór Oderskich.Odra ma dorzecze symetryczne.Pod Kostrzynem wpada do Odry duży dopływ - Warta i jej dopływ Noteć.
3 3 3
2010-01-12T14:44:05+01:00
Rzeki to jeden z najważniejszych czynników kształtujących powierzchnię Ziemi. Świadczą o tym różnorodne formy powstałe w wyniku ich działalności, spotykane na wszystkich kontynentach i we wszystkich sterfach klimatycznych. Płynąc, rzeka nie tylko niszczy (eroduje), ale również transportuje i osadza ( czyli akumuluje) materiał skalny.
W Polsce największe rzeki to Wisła i Odra.
-asymetryczne dorzecza(przewaga dopływów prawych wschodnich)
Wisła-źródła na zboczach Baraniej Góry, główny potok;Czarna Wisełka.Bieg Wisły dzieli się na trzy odcinki:
-górny-środkowy-dolny.Najdłuższy dopływ karpacki-San.
Srodkowy bieg Wisły-
-dolina o stromych zboczach
-płaskie dno
-nieuregulowane koryto
Pod Gniewem Wisła wkracza w obszar delty rozgałęzia się na dwa ramiona ; Nogat i Leniwkę.
ODRA - wypływa z Gór Oderskich.Odra ma dorzecze symetryczne.Pod Kostrzynem wpada do Odry duży dopływ - Warta i jej dopływ Noteć.
59 4 59