Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T19:32:24+02:00
1. rozwiąż równanie

3(5x-8)
--------- + 13=1 /*7
7

15x-24+91=7
15x=-60
x=-4

2. rozwiąż algebraicznie układ równań
{x=y+8
{x-3y=4

y+8-3y=4
-2y=-4
y=2
x=2+8
x=10

  • Użytkownik Zadane
2009-09-24T19:36:28+02:00
1. rozwiąż równanie

3(5x-8)
--------- + 13=1
7

15x-24
-------- +13=1 /×7
7

15x-24+91=7
15x=7+24-91
15x=-60 /:15
x=-4


2. rozwiąż algebraicznie układ równań
{x=y+8
{x-3y=4
podstawiamy y+8 zamiast x(do drugiego równania)
y+8-3y=4
-2y=4-8
-2y=-4 /:(-2)
y=2
podstawiamy 2 zamiast y(do pierwszego równania)
x=2+8
x=10

{x=10
{y=2

spr.
{x=y+8
{x-3y=4

{10=2+8
{10-3×2=4

{10=10
{10-6=4

{10=10
{4=4

:)