Zadanie z matematyki Oblicz:
1.2 do potegi -5 kreska ułamkowa 3 do potegi -1
2.4 do potegi -2: 8 do potegi -3
3. 2 do potegi -1+ 6 do potegi -1
3.2 do potegi -2 + 3 do potegi -2
4.2 do potegi -5 - 4 do potegi -2
5.((1/7 do potegi -2+ 1)do potegi -2
6.((1/2)do potegi -2 - 1) do potegi -3
7.((3/4)do potegi -2 + 3 do potegi -1 * 2 do potegi 2_do potegi -2


Proszę pomóżcie chociaż te przykłady które umiecie

3

Odpowiedzi

2009-09-24T19:32:10+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T19:40:54+02:00
1. 3/32
2. 32
3. 2/3
4. 1/2
5. -1/32
6. 1/2500
7. 1/27
8. 81/784
2009-09-24T20:15:51+02:00
1.(-½)⁵/⅓=-1/32*3=-3/32
2.(¼)²:(⅛)³=(1/16):(1/512)=1/16*512=32
3. ½+⅙=3/6+⅙=4/6=⅔
3.(½)²+(⅓)²=¼+1/9=9/36+4/36=13/36
4.(½)⁵-(¼)²=1/32-1/16=1/32-2/32=-1/32
5.(7²+1)⁻²=50⁻²=(1/50)²=1/2500
6.(2²-1)⁻³=(⅓)³=1/27
7.[(4/3)²+⅓]*4⁻²=[16/9+3/9]*(¼)²=19/9*1/16=19/144
1 5 1