Srednie akcje firmy Blef w I kwartale 2008r.:
styczen - 50 zl
luty - 40 zl
marzec - 60 zl
a) O ile procent wzrosla srednia cena akcji w marcu w porownaniu z lutym?
b) Pan Rafal kupil w styczniu 120 akcji firmy Blef po sredniej cenie tego miesiaca.W lutym sprzedal 35% tych akcji po 38 zl za akcje , a reszte sprzedal w marcu po sredniej cenie marcowej . Czy zyskal czy stracil na tych operacjach ? Ile zlotych?

Prosze o pelne dzialania
Potrzebuje pilnie na jutro

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T19:49:29+02:00
A) luty 40zł - 100%
marzec 60zł - x%

x = (60 zł * 100) /40 = 150%

średnia cena akcji wzrosła o 50%


b)
120 * 50zł = 6000zł - tyle wydal w styczniu
35% * 120 = 42 - tyle akcji sprzedal w lutym,
42 * 38zł = 1596zł - dostal za to w lutym lyle pieniedzy

120 - 42 = 78 - tyle akcji zostalo do marca
78 * 60zł = 4680zł - tyle dostal za nie w marcu

podsumowując
pan rafał zapłacił za akcje 6 000zł
gdy wszystkie sprzedal dostal pieniedzy tyle 1596 + 4680 = 6 276zł

czyli jaki wniosek?
pan Rafał zarobił 276zł
2009-09-24T19:52:19+02:00
A. 40 - 100%
60 - x
60*100/40=150%
Czyli cena akcji wzrosła o 50%.
b. 120*50=6000zł [tyle zapłacił za 120 aukcji]
35% z tych akcji to 42.
42*38=1596zł [za tyle poszły akcje w lutym]
pozostała część akcji to 78.
78*60=4680zł [za tyle poszły akcje w marcu]
1569+4680=6276zł [tyle zarobił ze sprzedaży]
6276-6000=276zł [pan Rafał zyskał na tych operacjach 276zł]
  • Użytkownik Zadane
2009-09-24T19:57:44+02:00
A) 60-40=20
20/40×100%=50%

Odp. Średnia cena akcji w marcu wzrosła o 50% w porównaniu z lutym.

b)120×50zł=6000zł-(tyle zapłacił za 120 akcji w styczniu)
35%×120=0,35×120=42
42×38ł=1596zł-(tyle dostał za sprzedaż 42 akcji)
120-42=78
78×60zł=4680zł-(tyle dostał pieniędzy za sprzedaż 78 akcji)
1596zl+4680zł=6276zł(tyle dostał pieniędzy za wszystkie akcje)
6276zł-6000zł=276zł-(tyle zarobił na tych operacjach)

Odp.Pan Rafał zyskał 276zł.