Które urządzenie pobrało więcej energii elektrycznej ?
Oblicz ile musimy za zużytą energię zapłacić ?

- Radio o mocy 150 W włączony przez 60 h
- Kuchenka mikrofalowa o mocy 1500 W pracująca przez 20 h
- Żarówka o mocy 100 W święcąca przez 200 h

Trzeba spr. ile kosztuje 1 W czy jakoś tak :}

Proszę pomóżcie

2

Odpowiedzi

2010-01-11T19:42:32+01:00
Przyjmując że 1 kwh = 30 gr
p=w * t
0,15kw * 60h = 9kwh =2,7 zł
1,5kw*20h = 30kwh = 9zł
0,1kw * 200h = 20kwh =6zł

najwięcej kuchenka
* = razy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:43:30+01:00
Energia = Moc * czas
W=Pt
W1=150W * 60h=0,15kW*60h=9kWh
W2=1500W * 20h=1,5kW*20h=30kWh
W3=100W * 200h=0,1kW*200h=20kWh

Najwięcej trzeba zapłacić za energię zużyta przez mikrofalówkę.
Cena energii wraz z przesyłem kosztuje obecnie ok. 0,5 zł / 1kWh, więc zapłacimy odpowiednio: 4,50; 15; 10 zł
Razem 29,50 zł
2 3 2