Rozwiążecie kilka zadań? :P Rozwiążcie chociaż 3 ^^

1. Ania kupiła 3 i 2/8 metra materiału po 16 zł i 4 i 2/5 metra wstążki po 5zł. Ile zapłaciła za zakupy?

2.Kasia przeszła 28 kroków. Licząc, że jeden krok ma 2 i 2/5 metra, oblicz jaką długość przeszła dziewczynka.

3.Kazik obiecał mamie, że 2/7 swojego miesięcznego kieszonkowego przeznaczy na zakup komputera. Po roku oszczędzania chłopiec uzbierał 72zł. Jakie jest miesięczne kieszonkowe Kazika?

4.Zosia zaoszczędziła w czasie wakacji 120 zł. ¾ tej kwoty przeznaczyła na zakup podręczników szkolnych. 3/10 pozostałych oszczędności wydała na bilet do kina. Ile pieniędzy zostało Zosi?

5.Powierzchnia sadu państwa "Y" to 200a. 3/5 tej powierzchni zajmują drzewa owocowe, pozostały obszar to trawa. Opakowanie trawy wystarcza na obsianie 9a. Ile paczek trawy musi zakupić Pan "Y"?

6.W trzech bańkach jest 240 litrów mleka. W pierwszej bańce jest 25 litrów, co stanowi 5/7 zawartości trzeciej bańki. Ile litrów mleka jest w drugiej bańce?

7.W czasie zimy świstak zwiększa ciężar ciała o 2/5 swojej masy. Ile waży świstak w porze zimowej, jeśli przedtem ważył 15kg?

8.Tomek kupił 6 i ¾kg jabłek i podzielił je równo do 3 pojemników. Ile dekagramów jabłek mieści się w jednym pojemniku?

9.Krawcowa zużyła na uszycie bluzki ⅘ z 12 i ¾ metra materiału. Ile metrów, a ile centymetrów materiału przeznaczyła na bluzkę?

2

Odpowiedzi

2010-01-11T19:48:17+01:00
Zad. 2
2/5 = 4/10
28 x 2 i 4/10 m = 67, 2 m
Odp. Kasia przeszła 67, 2 m.

Sorki, więcej nie umiem, ale chcoiaż to :PP
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:52:10+01:00
Zad 1
3 i 2/8*16zł= 26/8*16zł=26*2=52zł
4i2/5*5zł=22/5*5zł=22zl
52zł+22zł=74zł
za zakupy zaplacimy 74 zł

zad 2
28*2i2/5=28*12/5=336/5=67,2m


zad 3
72:12=6zl miesiecznie

skoro 2/7 to 6zł
czyli 1/7 to 3zł
wiec 1 całosc to 3*7=21zł i to jest miesieczne kieszonkowe Kazika