Przeczytaj zdania. Następnie na ich podstawie uzupełnij zasadę interpunkcyjną.


a)W czasie wakacji nie pojadę ani nad morze, ani w góry.
b)I Krysia, i Helenka planują wyjazd nad jezioro.


Przecinek stawiamy przed powtórzonym ..... .


PROSZĘ POMÓŻCIE MI MAM TO NA JUTRO, INACZEJ DOSTANE 1!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:57:13+01:00
Jak głosi mój słownik to:
Przecinka nie stawiamy:
-Przed spójnikami: i, oraz, tudzież, a, albo, lub, bądź, czy, ani, ni.
UWAGA! jeśli spójniki te są powtórzone, stawiamy przed nimi przecinek.

Czyli reguła Twoja reguła będzie brzmiała:
Przecinek stawiamy przed powtórzonym spójnikiem: i, oraz, tudzież, a, albo, lub, bądź, czy, ani, ni.
15 4 15
2010-01-11T19:59:10+01:00
Przecinek stawiamy przed powtórzonym spójnikiem. ;)
29 2 29