Z cyfr 0, 2, 3, 5, 6, 7 zbuduj:
a) trzy liczby czterocyfrowe podzielne przez 2 i 5;
b) liczbę trzycyfrową podzielną przez 5, ale niepodzielną przez 2;
c) liczbę pięciocyfrową podzielną przez 2, ale nie podzielną przez 5;
d) liczbę sześciocyfrową niepodzielną ani przez 2, ani przez 5

Z góry dziękuje ;**
Paa

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T19:54:39+01:00
A) 2350 , 7530 , 6520
b) 235
c) 50726
d) 620357
1 5 1
2010-01-11T19:55:18+01:00
A]7560,2360,6750
b]765
c]76352
d]653207
1 5 1
2010-01-11T19:57:53+01:00
A) trzy liczby czterocyfrowe podzielne przez 2 i 5;
Aby liczba była podzielna przez 2 i 5, to musi być podzielna przez 10, czyli musi kończyć się cyfrą 0
Zatem to mogą dowolne liczby, które kończą się na 0, np.:
5670
7650
2350
5370
7230
6320 itd...


b) liczbę trzycyfrową podzielną przez 5, ale niepodzielną przez 2;
Skoro liczba ma być podzielna przez 5, to musi się kończyć na 0 lub 5, ale jeśli ma być niepodzielna przez 2, to musi się kończyć na 5, zatem dowolna liczba kończąca się na 5 jest dobra, np.:
235
325
765
625 itd...

c) liczbę pięciocyfrową podzielną przez 2, ale nie podzielną przez 5;
Teraz ostatnia cyfra musi być inna niż 0 i 5 (bo liczba jest niepodzielna na 5) oraz musi być parzysta, aby liczba dzieliła się na 2, zatem znowu mamy wiele możliwości:
27506
57602
76502
32076
63052 itd...

d) liczbę sześciocyfrową niepodzielną ani przez 2, ani przez 5
Skoro liczba ma się nie dzielić przez 2 ani przez 5, to wystarczy, aby na końcu miała jedną z cyfr: 1, 3, 7 lub 9
Takich liczb jest sporo, np:
260753
260357
205673 itd...
1 5 1