Nie umiesz Nie Pisz . !


Rozwiaz za pomoca ROWNAN . !!!!!!


Zad 1 .

A] 4 cegly i 6kg pierza wazy tyle samo co 6 cegiel i 2kg zelaza . ile wazy cegla ??

B ] Cegla wazy kilogram i pol cegly . ile wazy cegla ??


Zad 2 . Pan kowalski pobieral ze swojego konta 12000zl .kasjerka wyplacila te kwote w banknotach o nominalach 200 zl i 50zl . Banknotow dwustuzlotowych bylo o 10 zl wiecej niz piecdziesiecio zlotowych . Ile pan kowalski otrzymal banknotow ??



Prosęę o Rozwiazanie mam to na jtr . !!!

Dam Naj . !!

Dzięęęęęęękuje . !

2

Odpowiedzi

2010-01-11T20:00:26+01:00
B ] Cegla wazy kilogram i pol cegly . ile wazy cegla ??

x-waga cegly

1 + 1/2 x = x
1/2 x - 1x = -1
-1/2x = -1 ;(-1/2)
x= 2 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:01:11+01:00
1a) x-waga cegły
4x+6 = 6x+2
-2x=-4/:(-2)
x=2
odp: cegła waży 2 kg

b)x- waga cegły
x=½x+1
½x=1 /*2
x=2
odp: cegła waży 2 kg

zad2

d 2 . Pan kowalski pobieral ze swojego konta 12000zl .kasjerka wyplacila te kwote w banknotach o nominalach 200 zl i 50zl . Banknotow dwustuzlotowych bylo o 10 zl wiecej niz piecdziesiecio zlotowych . Ile pan kowalski otrzymal banknotow ??

12000 -kwota
x -liczba 50zł
x+10 liczba 200zł
50x- kwota w 50zł
200(x+10) - kwota w 200zł

50x+200(x+10)=12000
50x+200x+2000 =12000
250x=1000 /:250
x=4

4+10=14
odp:otyrzymał 4 banknoty 50zł i 14 banknotów 200zł