1) Przekątna w pewnym prostokącie jest trzy razy dłuższa niż krótszy bok tego prostokąta. W prostokącie do niego podobnym krótszy bok ma 1,5 cm. Jaką długość ma przekątna tego prostokąta?

2)W trójkącie ABC najdłuższy bok ma 12 cm, a wysokość poprowadzona do tego boku jest równa 8 cm. W trójkącie A' B' C'
podobnym do trójkąta ABC najdłuższy bok ma 18 cm. Oblicz wysokość padającą na ten bok.

3)Trójkąt A' B' C' o obwodzie 48cm jest podobny do trójkąta ABC o bokach długości 6 cm, 8 cm , 10cm. Najkrótszy bok trójkąta A' B' C' ma długość...?


p.s- proszę o obliczenia...itd.

3

Odpowiedzi

2010-01-11T20:02:37+01:00
1) w pierwszym będzie 4,5 cm- musi być 3 razy dłuższa od 1.5cm
2)14 cm 8cm +6cm
trzeciego nie wiem ale może masz w książce odpowiedzi to sobie sprawdz lub poszukaj w internecie karty odpowiedzi :)
Chyba trochę pomogłam...
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T20:02:41+01:00
1. x - krótki bok
3 x - przekątna


podstawmy:
x = 1,5 cm
3x = 1,5cm * 3 = 4,5cm


Odp: Przekątna ma długość 4,5 cm.

2. a=12cm
h=8 cm

a=18cm
18-12=6
h=8+6=12cm

Odp: Wysokość padająca na ten bok to 12 cm.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:06:33+01:00
2)12/18=8/x
12x=144/12
x=12
w tym pierwszym powinna być jeszzce chyba skala podobieństwa
3)48/24=x/6
288=24x/24
12=x
1 5 1