Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T20:19:37+02:00
1 kg kakao zawiera 1/25 kg wody 9/49 kg tluszczu 0,21 kg bialka 0,31 kg cukru oraz inne skladniki. oszacuj mase innych skladnikow w 500 g kakao

(1/25 + 9/49 + 21/100 + 31/100 + x):2 = 0,5
(196/4900 + 900/4900 + 1029/4900 + 1519/4900 + x):2 = 0,5
3644/4900 + x = 1
x = 1 - 3644/4900
x = 1256/4900 = 314/1225 ≈ 0,2563 kg = 25,63 g
2009-09-24T20:51:38+02:00
Czyli tak: Najpierw Wszystko obliczę w 1kg kakao:
1/25 kg wody = 250g 9/49 tłuszczu =(w przybliżeniu) 180g
0,21 kg białka = 210g 0,31 kg cukru = 310g

250g+180g+210g+310g=950g
to jest w 1 kg, a 500g to połowa 1kg czyli:
950g/2=475g
czyli reszta to:
500g-475g=25g

Odp:Masa innych składników w przybliżeniu wynosi 25g
2 4 2