Proszę, jak najszybciej rozwiążcie, i koniecznie WSZYSTKIE cztery, oki?

1. Wykonaj działanie:
a) 2,5 + 2/3 i wynik podaj w ułamku zwykłym
b) 1,8 - 2/5 i wynik wyraź w ułamku dziesiętnym

2. Wykonaj działania i wynik podaj w postaci ułamka dziesiętnego
4 i 1/5 x 2/3 : 3

3.Kierowca jechał przez 1,5 h z prędkością 50 km/h i przez 2 h z prędkością 58 km/h. Ile kilometrów przejechał?

4. Pięciu gimnazjalistów składa się na bilety do kina. Każdy z nich daje tyle pieniędzy, ile ma przy sobie. Są to kwoty: 17,80 zł, 14,50 zł, 16,30 zł, 13,70 zł, 11,40 zł. Oblicz, jaką największą cenę, wyrażoną liczbą naturalną, może mieć bilet, aby starczyło pieniędzy na 5 biletów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:20:19+01:00
1. Wykonaj działanie:
a) 2,5 + 2/3 i wynik podaj w ułamku zwykłym
2 i 1/2 + 2/3= 5/2 + 2/3= 15/6 + 4/6= 19/6= 3 i 1/6
2,5 + 0.66 =3.16

b) 1,8 - 2/5 i wynik wyraź w ułamku dziesiętnym
1,8 + 0.4=2,2

2. Wykonaj działania i wynik podaj w postaci ułamka dziesiętnego
4 i 1/5 x 2/3 : 3
4.2 x 0.66 / 3= w przyblizeniu 0.93 a dokladnie 0.924

3.Kierowca jechał przez 1,5 h z prędkością 50 km/h i przez 2 h z prędkością 58 km/h. Ile kilometrów przejechał?
odp.kierowca przejechal 191 km.



4. Pięciu gimnazjalistów składa się na bilety do kina. Każdy z nich daje tyle pieniędzy, ile ma przy sobie. Są to kwoty: 17,80 zł, 14,50 zł, 16,30 zł, 13,70 zł, 11,40 zł. Oblicz, jaką największą cenę, wyrażoną liczbą naturalną, może mieć bilet, aby starczyło pieniędzy na 5 biletów.

suma zl / 5 os. = 73.7 zl / 5 = 14, 74 zl.
jest to srednia arytmetyczna
i taka cena moze byc najwyzsza zeby wszyscy mogli pojsc do kina
1 5 1
2010-01-11T21:18:53+01:00
Zad 1.
a) 2,5 + 2/3 i wynik podaj w ułamku zwykłym
2 i 1/2 + 2/3 = 5/2 + 2/3= 15/6 + 4/6= 19/6= 3 i 1/6
b) 1,8 - 2/5 = 18/10 - 4/10 = 14/10 = 1 i 1/5
b) 1,8 - 2/5 i wynik wyraź w ułamku dziesiętnym
1,8 + 0,4 = 2,2

Zad 2.
Wykonaj działania i wynik podaj w postaci ułamka dziesiętnego
4 i 1/5 x 2/3 : 3
4,2 * 0.66 / 3 = 2,77 : 3 = 0,924

Zad 3.
Kierowca jechał przez 1,5 h z prędkością 50 km/h i przez 2 h z prędkością 58 km/h. Ile kilometrów przejechał?
1,5 * 50 + 2 * 58 = 75 + 116 = 191
ODP. Kierowca przejechal 191 km.

4. Pięciu gimnazjalistów składa się na bilety do kina. Każdy z nich daje tyle pieniędzy, ile ma przy sobie. Są to kwoty: 17,80 zł, 14,50 zł, 16,30 zł, 13,70 zł, 11,40 zł. Oblicz, jaką największą cenę, wyrażoną liczbą naturalną, może mieć bilet, aby starczyło pieniędzy na 5 biletów.

średnia arytmetyczna = zebrana kwota pieniedzy : ilość osób
(17,8 + 14,5 + 16,3 + 13,7 + 11, 4) : 5 = 73,7 : 5 = 14, 74 zł

ODP. Cena biletu wynosić powinna 14 zł
1 5 1