Odpowiedzi

2010-01-11T20:15:24+01:00
Utwór Jana Kochanowskiego " Serce roście" to pieśń na cześć radości życia i czystego sumienia.
W pieśni poeta opisuje swoje uczucia, jako człowieka szczęśliwego, z lekką duszą, którego nic nie trapi. Poeta był przedstawicielem odrodzenia, które w centrum zainteresowania stawiało człowieka, kazało cieszyć mu się przyrodą, szukać szczęścia w każdej chwili, wg łacińskiej maksymy "carpie diem".
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:16:57+01:00
W pieśni podmiot liryczny ujawnia swą filozofię życiową. Uważa on, że równowagę psychiczną zapewnia człowiekowi czyste sumienie i "dobra" myśl. Podkreśla też, że szczeście czerpać można z urody i nienaruszonego porządku świata. Ta filozofia jest nadal aktualna.