Dwóch kolegów rozdzieliło D płyt kompaktowych między siebie tak, że jeden z nich miał o K płyt mniej. Zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych liczbę płyt, którą otrzymał każdy z nich. Ile płyt otrzymał każdy z nich, jeżeli D = 10, a K = 6 ?

2

Odpowiedzi

2010-01-11T20:20:55+01:00
X- licz. 1.kolegi
x-k licz. 2. kolegi
x-k+x=d
x-6+x=10/+6
2x=16/:2
x=8
drogi kolega= x-k = 8-6=2
perwszy kolega 8, drugi 2
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:22:47+01:00
X- pierwszy kolega
y - drugi kolega
D = x + y

x = y + K
y = x - K
jeżeli D = 10, a K = 6 to
(układ równań czyli też klamerki)I sposób
10 = x+y
x = y+6

10 = 2y + 6
x = y+6

2y = 4
x = y+6

y = 2
x = 8
(następny układ równań) II sposób
x - drugi kolega
y - pierwszy kolega
10 = x+y
y = x-6

10 = 2x - 6
y = x-6

2x = 16
y = x-6

x = 8
y = 2

Odp. I sposób pierwszy kolega miał 2, a drugi 8 płyt
II sposób pierwszy kolega miał 8, a drugi 2 płyty
20 5 20