Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:42:18+01:00
Wzór na moc prądu elektrycznego przedstawia się następująco
P=W/t
gdzie W-praca pradu elektrycznego
t czs
Dane
P=60W
t=3h=10800s
Obliczyć
W=?
Rozwiązanie
P=W/t
w=P*t
W=60*10800 rach. jednostek [W]=[W*s]=[J]
W=648000 J
Teraz w kWh
W=P*t
W=60*3=180Wh
po zamianie
W=0,18kWh
Odpowiedź
Zużycie energii wynosi 648000J lub 0,18kWh
1 5 1
2010-01-11T20:42:37+01:00
Dane:
P =60W = 0,06 kW
t = 3h = 10800 s
Rozw.:
W = Eel = P×t = 60 W × 10800 s = 648000J
W = Eel = P×t = 0,06 kW × 3 h = 0,18 kWh
Inny sposób:
1 kWh = 3600000 J
więc
3600000J × 0,18 = 648000J
3 3 3