Odpowiedzi

2009-09-24T20:36:32+02:00
A) 125⁷÷25¹⁰ = (5³)⁷ ÷ (5²)¹⁰ = 5²¹ ÷ 5²⁰ = 5
b) 8³÷2² = (2³)³ ÷ 2² = 2⁹ ÷ 2² = 2⁷
c) 3⁴×9² = 3⁴ × (3²)² = 3⁴ × 3⁴ = 3⁸
d) 4⁵×8³ = (2²)⁵ × (2³)³ = 2¹⁰ × 2⁹ = 2¹⁹
e) 0,1⁹÷0,001² = 0,1⁹ ÷ (0,1²)² = 0,1⁹ ÷ 0,1⁴ = 0,1⁵
f) 0,5⁹÷(¼)⁴ = 0,5⁹ ÷ (0,5²)⁴ = 0,5⁹ ÷ 0,5⁸ = 0,5
2009-09-24T20:39:24+02:00
125⁷÷25¹⁰=5²¹*5⁻²⁰=5
b)8³÷2²=2⁹*2⁻²=2⁷=32*4=128
c)3⁴×9²=3⁴*3⁴=9⁴=729
d)4⁵×8³=2¹⁰*2⁹=1024*512=2¹⁹=524288
e)0,1⁹÷0,001²=10⁻⁹*10⁶=10⁻³=0.001
f)0,5⁹÷(¼)⁴ =2⁻⁹*2⁸=0.5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T20:40:06+02:00
Musisz posprowadzać liczby do tych samych podstaw potęgi a potem zastosować własności potęg ;)

a) 125⁷÷25¹⁰= (5³)⁷÷(5²)¹⁰ = 5²¹÷5²⁰ = 5¹ = 5
b) 8³÷2²= (2³)³÷2² =2⁹÷2² = 2⁷
c) 3⁴×9² = 3⁴ × (3²)² = 3⁴ × 3⁴ = 3⁸
d) 4⁵×8³ = (2²)⁵ × (2³)³ = 2¹⁰ × 2⁹ = 2¹⁹
e) 0,1⁹÷0,001² = 0,1⁹ ÷ (0,1⁻²)² = 0,1⁹ ÷ 0,1⁻⁴ = 0,1¹³
f) 0,5⁹÷(¼)⁴ = 0,5⁹ ÷ (0,5²)⁴ = 0,5⁹ ÷ 0,5⁸ = 0,5

Pozdrawiam,
matteushq;)