Proszę pomóżcie muszę to mieć do 21.00 daje najs;)

1.Dopisz odpowiednie wyrazy

wyraz pokrewny,,,,,,,synonim,,,,,antonim
................. prosty ............. ...............
................. wolność ............ ................
................. kochać ............. ................
................. smutek ............ ...............


zad.2 Podkreśl rdzeń.Wypisz rdzenie oboczne i oboczności


stolarz,stołówka,stół,stolik,stołowy,stolarnia,stołek

rdzenie oboczne:.................,oboczności:......................

najdłuższy,długi,wydłużyć,przedłużacz,długo

rdzenie oboczne:....................,oboczności:..................

szkiełko,szklanka,szkło,szklarz,oszklić,szklarnia

rdzenie oboczne:......................,oboczności:.................

2

Odpowiedzi

2010-01-11T20:37:35+01:00
Zad 1.
prostota łatwy trudny
wolny swoboda zależność
kochanie miłować nienawidzić
smutny przygnębienie radość

zad.2
rdzeniem jest stół
rdzenie oboczne:.stół i stołek,oboczności:pozostałe wyrazy

rdzeniem jest długi
rdzenie oboczne:długo i najdłuższy,oboczności:pozostałe wyrazy

rdzeniem jest szkło
rdzenie oboczne: szkiełko i szklarz ,oboczności:pozostałe wyrazy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:41:13+01:00
Prosty|ant.trudny|syn.łatwy
wolność|ant.niewolnictwo|syn.swoboda/przestrzeń
kochać|ant.nienawidzieć|syn.bardzo lubić
smutek|ant.radość|syn.bez życia/barwy

rdzeń: stół. -----oboczności: o:ó, l:ł
rdzeń: długi. ------oboczności: g:ż
rdzeń: szkło. ------oboczności: l:ł,
2 5 2