Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:30:15+01:00
Opadające na zimę, skrętoległe, pojedyncze. Ogonek liściowy krótki do 10 mm, gruczołkowato owłosiony. Blaszka liściowa szerokoowalna do okrągłej o dł. do 10 cm, podwójnie piłkowana, na szczycie zaostrzona, u nasady lekko sercowata. Młode liście obustronnie owłosione, potem z wierzchu matowozielone. Jesienią przebarwiają się na kolor żółty lub żółtobrązowy.
2 5 2
2010-01-11T20:31:03+01:00
Jest to dzrzewo lub krzew, którego owocami są orzechy laskowe które wszyscy lubimy .

:)
2010-01-11T20:31:35+01:00
Opis: Krzew dorastający średnio do 5m. Wydaje liczne odrośla od pnia. Pędy i liście miękko owłosione, z krótkim, prawie niewidocznym ogonkiem, sercowatą nasadą i piłkowanym brzegiem, lekko klapowane. Liście rozwijają się wcześnie na wiosnę a jesienią przebarwiają się na żółto. Owoce wystające z listkowatych okryw, osadzone po 1-3. Potocznie nazywane orzechami laskowymi.