Odpowiedzi

2010-01-11T20:59:40+01:00
4kg=4000g
4000gx6%=240g
4000g-1760g=2240g solanki w tym 240 g soli
240g+260g=500g masa soli w solance
2240g+260g=2500g
(500gx100%):2500g=20%
Stężenie procentowe otrzymanej solanki wynosi 20%
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:07:07+01:00
Odparowano 1760g wody z solanki o masie 4kg i stężeniu 6%, po czym dosypano 260g soli. Jakie jest stężenie procentowe otrzymanej solanki? Potrzebne na jutro prosze o jak najszybsze rozwiązanie.

1760g=1,76 kg
260g=0,26kg

ms/4*100=6
100ms=24
ms=0,24 kg -masa soli w poczatkowym roztworze

4-1,76=2,24
2,24+0,26=2,5 -masa powstalego roztworu

0,24+0,26=0,5 -masa soli w powstalym roztworze

0,5/2,5*100%=20% -stezenie powstalej solanki
2 5 2