1)dane są 2 liczby dodatnie. jedna jest o 3 mniejsza od 2 a ich stosunek jest jak 75 do 100. wyznacz te liczby.
2)winogron obecnie kosztuje X zł/kg.tydzień temu gdy były o 4 zł droższe tomek wydał na nie 20zł. gdyby obecna cena spadła o 1zł to tyle samo można by kupić za 12 zł. jaka jest cena??
proszę szybko!!! to z tem: wyrażenia wymierne-zastosowanie.

2

Odpowiedzi

2010-01-11T20:48:42+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:56:57+01:00
1)
x-pierwsza liczba
x+3-druga liczba
x/x+3=75/100
100x=(x+3)*75
100x=75x+225
25x=225
x=9
2)
x-cena
y-waga
(x+4)y=20<=> y=20/(x+4)
(x-1)y=12
(x-1)*20÷(x+4)=12 mnozymy stronami przez (x+4)
20x-20=12x+48
8x=68
x=8,5
obecna cena wynosi 8,5 zł/kg
2 2 2