Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T20:50:33+01:00
X - pierwszy bok prostokąta
y - drugi bok prostokąta

zależności:
x=y-6
2x+2y=5x

2y=3x
y=1,5x

x=1,5x-6
-0,5x=-6
x=12

y=1,5x=18

Pp=xy=12*18=216 - pole prostokąta

odp. prawidłowa odpowiedź to odpowiedz c
29 4 29
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T20:53:46+01:00
X - długość pierwszego boku
y - długość drugiego boku
x = y - 6 ( Z tego że "Długość jednego z boków prostokąta jest o 6 mniejsza od długości drugiego boku")
Ob = 2x + 2y
x = (2x + 2y) :5 = (1/5) * (2x+2y) = (1/5) * (2(y-6) + 2y) =
(1/5) * (2y - 12 + 2y) = (1/5) * (4y - 12) ( Bo "5 razy mniejsza od obwodu prostokąta")

x = y - 6
x = (1/5) * (4y - 12)

y - 6 = (1/5) * (4y - 12) /*5
5y - 30 = 4y - 12
5y - 4y = 30 - 12
y = 18

Zatem x = y - 6, y = 18
x = 18 - 6 = 12

Pole = długość * szerokość = x * y
Pole = 18 * 12 = 216

Prawidłowa odp : C

12 3 12