Odpowiedzi

2010-01-11T21:04:40+01:00
4x+6y=4,8
x+10 y= 4,6 |*(-4)

4x+ 6y = 4,8
-4x - 40y = -18,4
__________________
-46y= -13,6
y= 0,3

y= 0,3
x+ 10y= 4,6

y= 0,3
x=1,6

Odp. Gumka 1.6 zł a spinka 0,30zł


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:12:47+01:00
Zrobiłam to na układzie równań metodą przeciwnych współczynników:

x - gumki
y - spinki

4x+6y=4,8 /:4
x+10y=4,6

x+1,5y=1,2
x+10y=4,6 /*-1

x+1,5y=1,2
-x-10y=(-4,6)

x+1,5y-x-10y=1,2-4,6
-8,5y=(-3,4) /-8,5

y=0,4
x+10y=4,6

y=0,4
x=4,6-10y

y=0,4
x=0,6

spr.
4*0,6+6*0,4=4,8
1*0,6+10*0,4=4,6

gumka - 0,60 zł
spinka - 0,40 zł
1 5 1