1,

Młodzi geografowie pomierzyli w terenie dlugosc rzeki Wielopolki,plynacej przez tereny pagorkowate. Dlugosc pomiaru okazała się wieksza o 2,5 km niz ta, ktorą otrzymano przy pomiarze na mapie.
Ktory z ponizszych czynnikow głównie zadecydował roznicy w długosci rzeki?

a) błedy w pomiarze na mapie,
b) błedy w pomiarze w terenie,
c)mapa rzutem prostopadlym nie uwzglednia faktycznej dlugosci obiektow,
d)od czasu wykonania mapy do czasu ponownego pomiaru w terenie rzeka wydluzyla swoj bieg na skutek erozji bocznej i wstecznej.

Z gory dziekuje;*

2

Odpowiedzi

2010-01-11T21:07:34+01:00
C, przynajmniej mi się tak wydaje ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T21:07:46+01:00