Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:08:26+01:00
Odp na 2 pyt:
wzór doskonałego rycerza średniowiecznego -
- musiał być bezwzględnie wierny swojemu władcy, panu.
- musiała go cechować honorowość i gotowość do walki, odwaga cywilna, wierność podjętych zobowiązań,humanitaryzm, szacunek dla przeciwników, duma, musiał być prawdziwym patriotą.

odp na 1 (ale nie jestem pewna na 100 proc).
nie wiem może na to 1 tj to iż taki antyczny wojownik, czyli tez chyba rycerz musiał usługiwac damom, np. posuwac im krzesło, otwierać dzrzwi, dolewac im wina, pomóc wsiąść na konia, kłaniać się gdy dana kobieta szła obok lub też zdjemowac kapelusz na jej widok. Zdejmowac jej płaszcz.
1 5 1
2010-01-11T21:09:44+01:00
Wzór rycerza średniowiecznego opierał się między innymi na odwadze męstwu i godności. wzorem średniowiecznego rycerza jest Roland który wolał umrzeć w chwale niż stać się tchórzem.
zaś wzorem antycznego rycerza była postawa bardziej szlachecka.rycerz miał bardzo wysokie miejsce w hierarchii a chłopi musieli mu służyć

1 5 1