Wykorzystywanie równań do rozwiązywania zadań tekstowych

zadanie:
Ania dodała trzy liczby.Druga z nich była trzy razy większa od pierwszej,a trzecia o 1 mniejsza od drugiej.W wyniku otrzymała liczbę o23 większą od pierwszej z liczb.Jakie liczby dodała Ania?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T22:09:23+01:00
X + 3x + (3x-1) = x + 23
4x + 3x - x = 23 + 1
6x = 24
x = 4

1 liczba to 4
2 - 3*4=12
3 - 12 - 1 =11
2010-01-11T22:12:37+01:00
X - 1 liczba
3x - 2 liczba
3x - 1 - 3 liczba

x + 3x + 3x - 1 = x + 23
7x - 1 = x + 23|+1
7x = x + 24 |-x
6x = 24 | :6
x = 4

1 liczba - 4
2 liczba - 3 * 4 = 12
3 liczba - 3 * 4 - 1 = 12 - 1 = 11