Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:19:27+01:00
Ile trzeba odparować wody z 3 kg roztworu wodnego soli kuchennej o stężeniu 5% , żeby otrzymać roztwór o stężeniu 30 %.

ms/3*100=5
100ms=15
ms=0,15 kg -masa rozpuszczinej soli

0,15/x*100=30
30x=15
x=0,5 -masa roztworu 30%

3-0,5=2,5 l wody nalezy odparowac
5 3 5
2010-01-11T21:26:20+01:00
0,05 * 3KG=0,15KG TYLE JeST soli w roztworze tym
cp= Ms*100%/Mr
Mr=Ms*100%/cp
Mr=1,15kg*100%/30%=0,5kg
masa roztworu 30% to 0,5kg
0,5kg-0,15kg=0,35kg - ilość wody w drugim roztworze
2,85-0,35=2,5 kg wody którą trzeba odparować
tak mi się wydaje ale nie jestem pewna
4 3 4