Na diagramie kołowym przedstawiono wyniki ankiety w której zadano pytanie 'Jaki sport uprawiasz'? W odpowiedzi na to pytanie należało wskazać jedną z czterech podanych dyscyplin. Pływanie wygrano 80 osób. Ile osób gra w tenisa?
Napiszę bez diagramu.
Pływanie- 32%
Siatkówka-14%
Koszykówka-18%
Tenis- ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T21:20:15+01:00
100% - (32% + 14% + 18%) = 36%
36% - tyle procent osób wybrało tenis

Teraz korzystamy z proporcji:

32% --- 80
36% --- x

x = (80*36):32
x = 90

Odp. W tenisa gra 90 osób.
5 5 5
2010-01-11T21:20:58+01:00
Tenis = 100% - (32% + 14% + 18%) = 36%

proporcje:

pływanie : 32% - 80 (osób)
tenis : 36% - x
_______________

X = (36% * 80) : 32% = (9 * 80) : 8 = 90 (osób)
6 3 6
2010-01-11T21:46:32+01:00
32-80
16-40
8-20
4-10
1-2,5

100-(18+14+32)=100-64=36
36*2.5=90
Odp.: 90
3 4 3